neděle 15. května 2016

Den 16 - Tokyo

Dnešek byl jedním z těch naprosto super dnů, kdy si přejete, aby trvali věčně. Ráno mě probudili divné zvuky tleskání a bubnů někdy před 8 ráno. Pak už jsem neusla a někdy do půl desáté otravovala muže. Pak jsem se vydala ven, zatímco on se začal pomalu psychicky připravovat na to, že vstane. A venku probíhala pařba. Jako jo, něco jsme viděli už večer, ale vůbec jsme netušili co to může být. Pravděpodobně to bylo Sanja Matsuri, protože jsme v Asakuse a je něco jako třetí víkend v měsíci (pokud to náhodou nebylo Kanda Matsuri). Né, že bych ty svátky znala, ale google něco našel.

Takže člověk vylezl ven a tam fakt všichni totálně pařili. Bubny zněli, svatostánky vypadali slavnostně a okolo se motali chlapi s délkou oblečení, kterou by jim mohl závidět i Zap Brannigan.


Co mě hodně překvapilo, byli potetovaní chlapíci a slečny. Stáli polonazí prostě jen tak u bubnů nebo úplně jen tak na ulici a lidi si je fotili a obdivovali jejich tetování. Dokonce jim dávali podržet i děti a fotili s nima svoje děti. Vždycky jsem měla za to, a mnohé názory mě v tom utvrzovali, že v Japonsku je tetování vnímáno jako něco špatného a yakuzáckého. Dnešek mi tuhle představu fakt zbořil. Dnes to vypadalo, jako když lidi obdivují umění a člověk s celotělovým tetováním si zaslouží respekt a zároveň je atrakce. Fotky mám, ale hodím později, dnes zas moc nefunguje net a je za trest něco nahrávat.


potetovaní chlapíci

potetovaná slečna

tetování byla prostě atrakce a každej se chtěl s holkama fotit

pak zhoustnul dav

někteří dědové aby lépe viděli povolali na pomoc štafle

Mezitím se ke mě připojil i František a taky si užíval atmosféru festivalu. Když už jsme byli plní dojmů a nechtělo se nám postávat v davu, šli jsme plnit původní plán a oblézat bazary s figurkama. Nikdy bych neřekla, že se budu muset jít vydýchávat ven. Bylo tam spousta vnadných tvarů a po hodině koukání na ně, chtěl taky člověk vidět něco bez koz. Škoda, že se tam nesmí fotit.



Některé bazary, které jsme znali z dřívějška, už jsme bohužel nenašli. Dokonce náš nejoblíbenější asi úplně zbourali, protože moje prostorová paměť říkala, že tam má stát barák a místo něj tam bylo parkoviště. Ale našli jsme různé nové a myslím, že figurkama bych zvládla naplnit tak dva kufry. Některé byli mega drahé (nejvíc jsem viděla 100k yen) a pak spousta levných. Třeba 25cm postavičky z nových NGE za 1800yen. A tak to šlo většinu dne.

Stihli jsme i jeden modelářský obchod, ale nic moc. Takže svoje růžové auto si asi nevytuním. Škoda. A pak jsme vyrazili za pokladem do Yodobashi. Teda než jsme se k němu dopracovali, stejně jsme tam udělali ještě pár menších nákupů, ale pak....konečně mám rýžovar. Teď ještě ho nějak dovést a rozchodit doma. Potřebný equip doma mám, takže problém bude jen rozklíčovat znaky a případně nějak rozluštit návod (prosím Bože ať tam je english sekce..). Slečna u kasy si původně myslela, že ho chci tady pro Japonsko, ale pak jsem zamávala pasem, zahlásila "Jůrop" a ona se začla divit a pokoušela se něco říct. Asi že to má jiný proud a zásuvku. No tak to vim taky. Nakonec to vzdala a hodila mi štěmpl a účtenku do pasu. Už ho začínám mít slušně tlustej.

Pak jsme tu hromadu figurek a nákupů z Yodobashi odvlekli domu a následovala opulentní žranice v místní Yakiniku hospodě. Hladová jsem po celém dni byla jak vlk, takže to do mě padalo málem i s talířema. Grilovat masíčko přímo na stole a pak ho máchat v sojovce mě prostě baví. Nacpala jsem se k prasknutí a pak se jen odvalila domů. Zítra musím vyřešit ještě pár věcí před odletem do Koreje. Odtamtud asi psát nezvládnu, netuším jak moc tam bude internet. Každopádně plánuju řádit v kosmetických obchodech, takže minimálně musím někde vyměnit yeny za wony. Přejte mi štěstí a dobrý kurz.
mariokart live

večerní grilování

6 komentářů:

  1. Opět jsem článek zaujatě přečetla a už se moc těším na tvé zážitky z Koreje! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, ty máš v plánu i Koreu? Jsem zvědavá, co budeš říkat a kam se vydáš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo mám, ale fakt je to megarychlý výlet takže vyloženě stihnu nějaké nákupy a nic moc víc asi ne. Ale už si plánuju, že když bude nějaký levný let, tak bych tam třeba koncem roku zaletěla na pár dní.

      Vymazat
  3. A co když to fakt byli yakuzáci? Oni na takovéhle festivaly docela chodí :D
    Gratuluji k rýžovaru. A chci vidět tvou sbírku figurek! :D
    Jinak, užij si Koreu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná byli, možná ne. To fakt nezjistím. Ale bylo tam i pár bílých chlápků a ti určitě yakuzáci nebyli a asi ani ty potetované slečny co se tam fotili. Každopádně to pro mě bylo hodně překvapivé.
      Díky za gratulaci, teď ho jen v pohodě dovést a rozchodit.
      Já si vlastně vezu domu jen jednu figurku, ale František jich veze víc. Ona je to prostě otázka priorit. Buď bude rýžovar nebo budou figurky. Krosna prostě nafukovací není.

      Vymazat
  4. Moje zkušenosti ze Seoulu jsou, že tam byl internet snad naprosto všude i na ulici - free a velmi solidní připojení :)
    Jinak já v Koreji všude (stejně jak v Japonsku) platila kartou. Dost mě tam zarazilo, že se nezadává PIN, ale jen se místo toho nějak podepíšeš na tu pitomou elektronickou desku (kde víc nepíšeš, než píšeš) a jdeš :D

    OdpovědětVymazat